Het recept voor jouw Personal Branding

De Mindbrouwerij, de lekkerste

Herken jij je hierin?

  • Ik vind het lastig om mezelf goed te omschrijven op LinkedIn of in mijn sollicitatiebrieven
  • Ondanks mijn prima baan en vast contract zit ik niet meer op de juiste plek, maar ik weet niet zo goed wat dan wel bij mij past
  • Ik heb moeite om mezelf goed te profileren als ondernemer of werkzoekende
  • Netwerken is niet zo mijn ding, want ik vind het lastig om steeds over mezelf te praten
  • Ik trek steeds de verkeerde mensen aan 


Jouw unieke smaak

Het is verdomd handig om vandaag te dag te weten wat jou uniek maakt en hoe je jezelf kunt profileren. Want zowel zakelijk als privé ben je zichtbaar en wil je ook op de juiste menukaart te vinden zijn. Als je het nog lastig vindt om jouw ‘unieke smaak’ te omschrijven is Personal branding daarbij een handig hulpmiddel.

 

Wat Personal Branding NIET is

Bij sommige mensen levert Personal Branding een bittere nasmaak op van marketing, commercie of het spelen van een rol. Dat is het juist niet. Je anders voordoen dan je bent houd je misschien een tijdje vol, maar nooit lang. Je wilt dat de mensen in je netwerk weten waar ze jou voor nodig hebben, dat helder is welke oplossing jij biedt en of je bij hen past.  Maar hoe doe je dat?

 

Personal Branding; Ontdek jouw recept

Personal branding is het vinden van jouw unieke ‘smaak’, jouw onderscheidende vermogen en het uitrecept personal brandingdragen daarvan. Je neemt een kijkje in jouw eigen keuken en vertaalt dat in jouw eigen recept. Dat vraagt wat zelfonderzoek maar levert je uiteindelijk een unieke smaak op. Begin met het vinden van antwoorden op de volgende vragen:

  • Wie ben ik? je talenten en kwaliteiten (en valkuilen)
  • Wat kan ik? je vaardigheden, ook buiten je werk
  • Wat wil ik? je waarden, je drijfveren
  • Hoe kom ik over? hoe zie jij jezelf en hoe zien anderen jou.

Voeg de antwoorden op deze vragen in een aantal krachtige kernwoorden samen.

Hier vind je een handig model (JPEG) om mee te beginnen.

 

3 belangrijke ingrediënten

De belangrijkste ingrediënten bij het bepalen van jouw Personal Brandings recept zijn: authenticiteit, betrouwbaarheid, consistentie. Oftewel het Personal Brandings ABC-tje. Ontdek wat jouw uniek maak en wees daarbij vooral jezelf (authentiek). Zorg dat je daarbij geloofwaardig (betrouwbaar) bent en dat mensen weten wat zij aan jou hebben. Zorg dat het ‘plaatje’ klopt en dat het in lijn is met elkaar (consistent). Als je zorgt dat deze ingrediënten kloppen, kun jij vol trots pronken op de menukaart!

Waarom is dat zo belangrijk? In deze video leggen we dat uit

 

Aan de slag met jouw recept

kookpotKun jij wel wat hulp gebruiken om jouw unieke recept samen te stellen? Op woensdag 5 april geeft de Mindbrouwerij de workshop ‘Brouw Je Brand’. Wij bieden je de belangrijkste  ingrediënten om jouw unieke recept te brouwen. In 4 stappen ga je jezelf in een paar krachtige kernwoorden profileren.

Kijk op http://mindbrouwerij.nl/workshop-personalbranding/ en meld je gelijk aan.

 

Workshop ‘Brouw Je Brand’ – 5 april in Amsterdam

Personal Branding workshop

Janneke Koninkx - De Mindbrouwerij

Janneke Koninkx | De Mindbrouwerij

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.